Logo HSB BRf Kusken
Länk till HSB Södra Norrland

Bredband & TV

Bredband
Föreningen har med leverantören avtalat om en hastighet på det trådburna nätet in till respektive lägenhet som är 500/100 Mbit/s.

Som boende kan du välja att koppla in en trådlös router som du själv ansvarar för och är inget som föreningen köper in eller ansvarar för.

Hastigheten på det egna trådlösa WiFi-nätverket kan då variera beroende på vilken router du själv valt.

TV
Vår leverantör av tv är i dag Allente AB där vi har ett Basutbud ett 20-tal digitala kanaler. Till det behövs en box och ett kort till den som ska finnas i varje lägenhet (de ska lämnas kvar vid flytt).

Detta abonnemang står på Brf Kusken som har kundnr och betalar fakturan från Allente AB.

Har man däremot uppgraderat abonnemanget med flera kanaler och ev. annan box så är det den enskilde medlemmen som är kund och betalar till Allente AB och har kundnr.

Om man köpt en egen box är den ens egen, men det ska finnas en "grundbox och grundkort" till lägenheten.

Support:

Support vid problem och beställning för dig som bor i en bostadsrätt med bredband/TV från Allente.

Telefonnummer till supporten:
08-52 50 81 06

Öppettider mån-fre kl. 8.00-19.00, lör-sön kl. 10.00-19.00

För att de ska kunna hjälpa dig behöver du uppge adress och lägenhetsnummer (4-siffrigt).

Gäller ditt ärende tv-boxen behöver du också uppge serienumret på boxen innan du ringer till dem. Boxens serienummer står antingen under boxen eller på boxens baksida, beroende på vilken boxmodell det är.

Aktuell driftinformation finns på

Allente.se/driftinformation Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan uppdaterad 2024-01-16