Brf Kusken är medlem i HSB

Allmänt

HSB Brf Kusken byggdes i slutet på 1960-talet. Föreningen, som ligger på Körfältet i Östersund, består av 16 hus som tillsammans bildar 256 lägenheter med en yta på 18 835 m².

Alla som bor på Kusken har tillgång till utegym, uteplatser, bakstuga, hobbyrum, cykelrum, vallabod, tvättstuga, grovtvättstuga m.m. I mitten på varje gård finns det lekplatser, så Kusken är ett idylliskt boende för barnfamiljer.

I Brf Kusken har man nära till "allt"; ett lämpligt gång- och cykelavstånd till Östersunds stadskärna, grönområden, motions- och skidspår alldeles intill knuten, skolor, innetorget Reveljen (frisör, gym, pizzeria, inredningsbutik, kommunal träffpunkt och kurslokaler (ABF)), köpcentret Lillänge samt bensinmack med långa öppettider.

Se olika kartor över området

Drönarbild tagen från Reveljgränd i riktning mot Taptogränd 1-19. Foto: Lars Norell
Drönarbild tagen från Reveljgränd i riktning mot Taptogränd.

Sidan uppdaterad 2024-05-05